Vannmelonpizza – kanskje det sunneste og enkleste du kan lage! Den ultimate sommersnacksen som passer ypperlig som dessert etter grillmiddagen. Bruk vannmelon som «pizzabunn» og toppe den med dine favoritter av frukt og bær (og gjerne ett dryss smeltet sjokolade eller honning). Et godt mellommåltid, en sunn og lett dessert og en morsom måte å få i seg frukt og grønt på!

Ingredienser

  • Vannmelon
  • Frukt og bær (jordbær, blåbær, tørket kokos)
  • Smeltet sjokolade/sjokoladesaus

Oppskrift 

  1. Skjær opp vannmelonen i biter og topp med frukt, bær og smeltet sjokolade, honning eller nøttesmør. 

Tips: Sett frem vannmelonbiter og ulike toppinger på et bord og la besøket (eller barna)  komponere sin egen pizza.

Notater

  • Topp melonen med det du liker best.
  • Smeltet sjokolade kan erstattes med honning eller nøttesmør.
  • «Vannmelonpizza» har vært populært lenge. Jeg tar på ingen måte credit for denne ideen.

Ps: lager du noen av oppskriftene mine? Del de gjerne på instagram! Tagg @pt_tonjemeinstad og #tonjesmuskelmat så ser jeg hva du lager 🙂


Legg igjen en kommentar

DELE PÅ SOSIALE MEDIER

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on skype
Share on email