Disse sunne vaflene er perfekt som frokost de dagene du har litt ekstra god tid, eller som kveldsmat etter en hektisk dag. Hva med å lage en dobbel porsjon og ha med som niste dagen etter? De er sunne, gode og allergivennlige og kan toppes med både søtt og salt.

Ingredienser

(1 porsjon/2 vafler)

  • ca. 1 dl havregryn
  • 1 ss knuste linfrø (kan sløyfes)
  • 2 egg
  • En klype salt
  • Valgfritt for søte vafler: 1 ts kanel + 1 ss sukrin gold 

Oppskrift

  1. Bland havregryn, linfrø og en klype salt i en bolle og hell over vann til grynene akkurat er dekket. La blandingen stå i minst 30 min, helst over natten.
  2. Rør inn egg, kanel og sukrin gold og stek vaflene. Server med bær, syltetøy, frukt, honning, yoghurt etc. Eller dropp kanel og sukrin og server med salt pålegg. Nyt!

Notater

  • Du kan kjøre røra i en blender/stavmikser for en helt jevn vaffelrøre. 
  • Bruk glutenfrie havregryn om nødvendig. 
  • Knuste linfrø kan kjøpes i vanlig dagligvare, eller du kan knuse hele linfrø selv i en blender.

Har du laget noen av oppskriftene mine? Del de gjerne på Instagram og tagg #tonjesmuskelmat og @pt_tonjemeinstad så ser jeg hva du lager! 🙂 

Legg igjen en kommentar

DELE PÅ SOSIALE MEDIER

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on skype
Share on email