Endelig skinner solen og våren er på vei. Hva med å feire varmere tider men en sunn bringebærshake? Denne kan (og bør!) nytes hverdag som helg. Enjoy!

Ingredienser

(1 stor eller 2 små porsjoner)

  • 100 g fryst bringebær
  • 1/2 fryst banan
  • 100 g vanileyoghurt/kesam
  • 1-2 dl melk

Valgfritt

  • 1-2 ss bringebærsyltetøy (gjerne med mye bær og lite sukker).
  • Søtning: vaniljestevia/essense, sukrin, sukker, honnig/agave.
  • Krydder og urter (sitronmelisse, kanel, kardemomme, nellik).

Oppskrift

  1. Bland alle ingrediensene sammen i en blender. Tilsett mer eller mindre væske etter ønsket konsistens.
  2. Rør tilslutt inn ett par spiseskjeer bringebærsyltetøy. Server gjerne med ferske/ frosne bær, litt kokos og sitronmelisse for en ekstra touch. 

Notater:

  • Bruk den melken du liker best og tåler (skummetmelk, lettmelk, kokosmelk, mandelmelk).
  • Yoghurt/kesam kan erstattes med vaniljeis.
  • Bringebær kan erstattes med andre bær eller fryst frukt. 
  • Smak til og tilsett mer søtt hvis du ønsker.

Ps: lager du noen av oppskriftene mine? Del de gjerne på instagram! Tagg @pt_tonjemeinstad og #tonjesmuskelmat så ser jeg hva du lager 🙂

Legg igjen en kommentar

DELE PÅ SOSIALE MEDIER

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on skype
Share on email