En sunn og god fiskerett som passer både til lunsj og middag. Server den gjerne med ris eller quinoa for et mer mettende måltid.

Ingredienser 

(2 porsjoner)

  • 200 g salmalaks
  • 1 liten avokado
  • Edamamebønner (ca. 150 – 200 g)
  • 1 stk (søt)paprika
  • 1 boks vannkastanjer 
  • 1/2 agurk 
  • Syltet ingefær 
  • Ruccolasalat
  • Sojasaus og sitronsaft

Oppskrift 

  1. Tilbered laksen slik du ønsker. Gjennomstek den, Stek den lett på hver slik at den fortsatt er litt rå i midten eller spis den fersk.
  2. Tin opp edamamebønnene i mikro eller stekepanne og fjern eventuelt belgen/skallet.
  3. Skjær paprika, agurk og avokado i passe store biter og hell vannet av vannkastanjene. Ha alle ingrediensene i en bolle og bland sammen med litt sojasaus og sitronsaft. Topp med salamalaks og nyt!

Notater

  • Salamalaks kan erstattes med vanlig laks eller røkt laks.
  • Server gjerne med ris eller quinoa.

Har du laget noen av oppskriftene mine? Del de gjerne på Instagram og tagg #tonjesmuskelmat og @pt_tonjemeinstad så ser jeg hva du lager! 🙂 

Legg igjen en kommentar

DELE PÅ SOSIALE MEDIER

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on skype
Share on email