Sunne, proteinrike, grønnsaksfylte «kjøttboller» som kan serveres med blant annet tomatsaus, pasta, poteter og salat. Disse er enkle å lage og ikke minst superbillig, perfekt for deg som vil spise sunt på et matbudsjett. (PS: skeptisk til tunfisk? krydrer du disse godt smaker du ikke at de er laget av fisk!)

Ingredienser 

(ca. 10 boller, middag til 2)

  • 1 boks hernetisk tunfisk (125 g)
  • 1 boks linser (228 g)
  • 250 g sjampinjong 
  • 1 real neve hakket vårløk
  • valgfritt krydder (jeg brukte hvitløk, paprika og pepper)

Oppskrift

  1. Hell vannet av tunfisken og skyll linsene. Legg linsene på et lag med tørkerull for å absorbere mest mulig av vannet. Hakk sopp og vårløk i biter. Ha alt i en bolle og tilsett krydder. Kna alt godt sammen med hendene (eller bruk stavmikser) og form boller.
  2. Stek på 200 grader i 15-20 min til bollene er gjennomstekt. 

Notater

  • Bruk de grønnsakene du ønsker.
  • oppskrift på enkel hjemmelaget tomatsaus: https://www.tonjesmuskelmat.no/kalruletter-pa-meksikansk-vis-vegansk/

Har du laget noen av oppskriftene mine? Del de gjerne på Instagram og tagg #tonjesmuskelmat og @pt_tonjemeinstad så ser jeg hva du lager! 🙂 

Legg igjen en kommentar

DELE PÅ SOSIALE MEDIER

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on skype
Share on email