En plantebasert salat som metter og inneholder godt med proteiner. En super lunsj eller lett middag.

INGREDIENSER

  • Ristede kikerter
  • 1 liten avokado (1/5 stor)
  • 1/2 blokk med tofu
  • Sitronsaft
  • Salatblanding
  • valgfrie grønnsaker (jeg brukte søtpaprika, cherrytomater, agurk og aspargesbønner).
  • Syltet ingefær (kan droppes, men setter virkelig prikken over i’en!)
  • Krydder: Salt, pepper, røkt paprika, hvitløk 

OPPSKRIFT

  1. Bland sammen avokado, tofu, krydder og sitronsaft til en kremet dressing. Smak deg frem med krydderet og sitronsaften.
  2. Bland salaten og grønnsakene i en bolle. 
  3. Miks salaten med tofu – og avokadodressingen.
  4. Topp med ristede kikerter. (Se notater).

Notater:

  • Ristede kikerter kan kjøpes på asiabutikker, velassorterte matbutikker eller lages selv. 

Ps: lager du noen av oppskriftene mine? Del de gjerne på instagram med #tonjesmuskelmat så ser jeg hva du lager! 🙂

Legg igjen en kommentar

DELE PÅ SOSIALE MEDIER

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on skype
Share on email