En sunn, smakfull og enkel pastarett som er klar på under 15 min. Den passer perfekt på hektiske hverdager når middagen må være på bordet så fort som mulig eller når det frister lite å bruke lang tid på kjøkkenet. Lag gjerne en dobbel porsjon så har du lunsj til dagen etter.

Ingredienser

(2 porsjoner)

  • 2 porsjoner fullkornspasta 
  • 1-2 ss pesto
  • 4 egg
  • 8 skiver kokt skinke (ca. 100 g)
  • Valgfrie grønnsaker (jeg brukte paprika)

Oppskrift

  1. Kok opp to kjeler med vann. Ha egg i den ene og pasta i den andre. Kok eggene i 10-12 min og pasta etter anvisning på pakken. 
  2. Hell vannet av pastaen og bland inn 1-2 ss pesto. Fordel pastaen i to skåler, topp med oppdelte egg, skinke, grønnsaker og eventuelt noen frø/kjerner for litt ekstra crunch.

Notater

  • skinke kan erstattes med kylling, laks, kikerter eller andre proteinkilder.

Har du laget noen av oppskriftene mine? Del de gjerne på Instagram og tagg #tonjesmuskelmat og @pt_tonjemeinstad så ser jeg hva du lager! 🙂 

Legg igjen en kommentar

DELE PÅ SOSIALE MEDIER

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on skype
Share on email