En supersunn og god hverdagsmiddag som består av få ingredienser og er klar på 30 minutter. Helt topp på hektiske dager!  Ps: lager du dobbel porsjon har du lunsj i morgen også. 

Ingredienser

(2 porsjoner)

  • 2 stk kyllingfilet.
  • 2 porsjoner ris (= 1 stk boil in bag).
  • Fetaost i olje (snackpack fra arla).
  • Ruccola (og gjerne flere grønnsaker).
  • Salt, pepper og olje (valgfritt).

Oppskrift

  1. Forvarm stekeovnen til 200 grader (varmluft).
  2. Mariner kyllingfiletene i oljen fra fetaosten, salt, pepper og eventuelt annet krydder du liker.
  3. Legg kyllingfiletene i en ildfast form og stek i ca. 20-30 min til gjennomstekt.
  4. Kok opp en kjele med vann og kok risen når det er ca. 10 minutter igjen av steketiden til kyllingen.
  5. Server kyllingen med ris, salat og fetaost.

Hverdagsmiddag på 1-2-3!

Notater:

  • Ris kan byttes ut med pasta, potetbåter, byggryn eller annen karbohydratkilde.
  • Kyllingen kan stekes raskt i panne først for å få en sprø stekeskorpe.
  • Bruk en god olivenolje hvis du har behov for mer dressing.
  • Ruccola kan erstattes med annen salattype.

Ps: lager du noen av oppskriftene mine? Del de gjerne på instagram! Tagg @pt_tonjemeinstad og #tonjesmuskelmat så ser jeg hva du lager 🙂

Legg igjen en kommentar

DELE PÅ SOSIALE MEDIER

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on skype
Share on email