En deilig, mettende og næringsrik frokost som venter på deg i kjøleskapet! Denne frokosten gir deg langvarig energi og kan varieres etter dine smaksløker og eventuelle intoleranser. Passer også supert som lunsj eller kveldsmat.

Ingredienser

  • 1 dl havregryn
  • 2 dl valgfri melk (jeg brukte mandelmelk)
  • 1 neve hakkede mandler
  • 1 ss valgfri søtning (jeg brukte honning)
  • Valgfrie bær
  • Vaniljeyoghurt, kesam eller lignende
  • Salt, kanel, vaniljeekstrakt (valgfritt)

Oppskrift

  1. Bland sammen havregryn, hakkede mandler, salt, kanel, vaniljeekstrakt, melk og søtning i en bolle eller boks. Sett i kjøleskapet over natten (eller minst 4-6 timer). 
  2. Dagen etter er det bare å hente grøten i kjøleskapet og serverer den kald eller varm. Topp grøten med bær, yoghurt og eventuelt et dryss med honning. Tilsett mer væske om du ønsker en tynnere konsistens. 

Notater

  • Lag gjerne en stor porsjon. Grøten holder seg fint i kjøleskapet noen dager. 
  • Bruk glutenfrie havregryn om nødvendig.
  • Bruk den melken du foretrekker.
  • Bær kan ersattes med frukt og mandler kan ersattes med andre type nøtter.

Ps: lager du noen av oppskriftene mine? Del de gjerne på instagram! Tagg @pt_tonjemeinstad og #tonjesmuskelmat så ser jeg hva du lager 🙂

Legg igjen en kommentar

DELE PÅ SOSIALE MEDIER

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on skype
Share on email