Kjøleskapsgrøt er supert de dagene du vet blir hektiske. Bare bland sammen ingrediensene kvelden før ogvips så har du frokost på 1-2-3! Havregryn inneholder langsomme karbohydrater og gunstige kostfiber og chiafrø inneholder sunne fettsyrer og proteiner. En perfekt frokost som gir deg god og langvarig energi. 

Ingredienser

(1 porsjon)

  • 2 ss chiafrø
  • 3 ss havregryn
  • 2 dl biola med smak 
  • Valgfritt: Søtning (honning, agave, sukrin, sukker), frukt, bær, nøtter

Oppskrift

  1. Bland sammen chiafrø, havregryn og Biola i en liten bolle eller en beholder med lokk. Smak til med søtning.
  2. Sett grøten i kjøleskapet i minst 4 timer (gjerne natten over) slik at frøene og grynene får svelle.
  3. Topp med frukt, bær og nøtter før servering.

Notater:

  • Biola kan erstattes med valgfri melk/yoghurt
  • Lag gjerne en stor porsjon. Denne holder seg i kjøleskapet i flere dager.

Ps: lager du noen av oppskriftene mine? Del de gjerne på instagram! Tagg @pt_tonjemeinstad og #tonjesmuskelmat så ser jeg hva du lager 🙂

Legg igjen en kommentar

DELE PÅ SOSIALE MEDIER

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on skype
Share on email