Jeg er veldig FOR hverdagsdesserter. Men skal jeg spise dessert i hverdagen liker jeg at den er av det sunne slaget, at den tilfører kroppen min nyttige næringsstoffer og at den tar kort tid å tilberede. Denne «hverdagsdesserten» oppfyller alle disse kravene og nytes i ulike varianter av undertegnede nesten hver dag!

Ingredienser

(2 porsjoner)

  • 300 g mager kesam eller gresk yoghurt
  • Sukkerfri saft
  • Valgfri topping (frukt, bær, nøtter, granola, hakket mørk sjokolade, kanel, sukrin gold, honning/agave/fibersirup)
  • Valgfri søtning (Sukrin/sukrin gold/sukrin melis, steviadråper/vaniljeessens, kokosblomstsukker, honning/agave/fibersirup)

Oppskrift

  1. Bland sammen mager kesam/gresk yoghurt og sukkerfri saft til du får ønsket konsistens og sødme. Tilsett eventuelt ekstra søtning. Jeg anbefaler å blande med en håndmikser for et luftigere resultat men du kan helt fint bruke en skje/gaffel.
  2. Fordel i porsjonsskåler (eller lag en stor porsjon til deg selv!) og topp med det du måtte ønske.
  3. Nyt en sunn, sukkerfri og proteinrik hverdagsdessert!

Notater

  • Mager kesam/gresk yoghurt kan erstattes med cottage cheese. Jeg anbefaler da å blande med en stavmikser til klumpene blir borte.
  • Denne passer fint som et mellommåltid, før og etter trening eller som frokost/kveldsmat hvis du spiser den som en porsjon.

Ps: lager du noen av oppskriftene mine? Del de gjerne på instagram! Tagg @pt_tonjemeinstad og #tonjesmuskelmat så ser jeg hva du lager 🙂

Legg igjen en kommentar

DELE PÅ SOSIALE MEDIER

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on skype
Share on email