Smoothies er den ultimate sommermaten i mine øyne! En enkel måte å få i seg frukt og grønt på, raskt å lage og lett å spise. Denne varianten inneholder kiwi og sitron som gir den en frisk og tropisk smak. Oppskriften under er ment som et mellommåltid, men tilsetter du havregryn og egg har du en mettende og god frokost eller lunsj.

Ingredienser

  • Fryst spinat (en god neve)
  • 1 fryst banan
  • 1 kiwi (skrelt)
  • Saften fra 1/2 sitron
  • 4 ss mager kesam/gresk yoghurt (vanilje)
  • 1-2 dl juice (eple eller tropisk)
  • 1-2 ss flytende honning/agave
  • Valgfritt: sitronmelisse, vaniljestevia
  • Topping: nøtter, tørket frukt

Oppskrift

  1. Kjør alle ingrediensene sammen i en blender. Tilsett nok juice til du får ønsket konsistens: Mindre juice vil lage en tykk smoothie til smoothiebowl med toppings. Mer væske vil lage en rennende smoothie du kan drikke på farten.

Notater

  • Jeg anbefaler å bruke en godt moden banan. Brune bananer er perfekt å fryse og bruke i smoothies, bakst etc. Fryst banan kan erstattes med fersk banan men konsistensen vil bli annerledes.
  • Smak til med sitronsaft og søtning.
  • Tilsett en neve havregryn og ett egg for en mer mettende smoothie.

Ps: lager du noen av oppskriftene mine? Del de gjerne på instagram! Tagg @pt_tonjemeinstad og #tonjesmuskelmat så ser jeg hva du lager 🙂

Legg igjen en kommentar

DELE PÅ SOSIALE MEDIER

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on skype
Share on email