Denne desserten er så sunn (og god!) at du like gjerne kan spise den til frokost. Den er klar på 1-2-3 bare du lager chiapuddingen i forveien. Dette er en sommerlig variant men frukten og toppingen kan varieres i det uendelig slik at den passer alle årstider. 

Ingredienser

Chiapudding:

(2 porsjoner)

  • 2 toppet ss chiafrø
  • 2 dl vaniljeyoghurt
  • 4-5 ss ublandet saft (sukkerfri)
  • 2 fersken (hermetiske eller ferske)
  • Mørk sjokolade (ca. 20-30 g)

Oppskrift

  1. Start med å blande sammen ingrediensene til chiapuddingen. Sett puddingen kjølig over natten (eller minimum 3 timer) til den har tyknet. Rør gjerne litt rundt i puddingen den første halvtimen slik at du unngå klumper.
  2. Når puddingen er klar deler du opp fersken i biter og hakker sjokoladen.
  3. Fordel fersken og chiapuddingen i porsjonsskåler/glass og topp med hakket sjokolade. Server gjerne med ett dryss av honning.

Notater

  • Vaniljeyoghurt kan erstattes med melk eller annen væske, men konsistensen på puddingen kan bli litt annerledes. Bruker du yoghurt/melk uten smak vil jeg anbefale å tilsette litt ekstra søtning.
  • Saften kan sløyfes eller erstattes med honning eller syltetøy. 

Ps: lager du noen av oppskriftene mine? Del de gjerne på instagram! Tagg @pt_tonjemeinstad og #tonjesmuskelmat så ser jeg hva du lager 🙂

Legg igjen en kommentar

DELE PÅ SOSIALE MEDIER

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on skype
Share on email