I en hektisk hverdag er jeg er helt avhengig av å ha sunn snacks tilgjengelig når blodsukkeret faller og kroppen trenger ett lite energikick. Disse kulene er sunne, gode og perfekt å ha i baggen. Nyt ett par stykker før trening, som mellommåltid eller bare for kosens skyld. Lag gjerne dobbel porsjon når du først er i gang, disse kan fint fryses. 

Ingredienser

  • 100 g aprikoser (ca.18 stk)
  • 40 g revet kokos (1 dl)
  • 2 ss mandelsmør
  • 2 ss honning
  • valgfritt: mørk sjokolade

Oppskrift

  1. Bland aprikos, kokos, mandelsmør og honning sammen i en blender eller med en stavmikser til du får en tykk og klissete masse. 
  2. Trill kuler med hendene. Om massen er veldig klissete anbefaler jeg å sette den kjølig i 30 minutter så blir den lettere å jobbe med. Eventuelt kan du tilsette mer kokos.
  3. Rull kulene i  smeltet sjokolde og revet kokos og nyt en sunn og god snack! 

Notater

  • Mandelsmør kan erstattes med annen type nøttesmør.
  • Honning kan erstattes med fibersirup eller agave.

Ps: lager du noen av oppskriftene mine? Del de gjerne på instagram! Tagg @pt_tonjemeinstad og #tonjesmuskelmat så ser jeg hva du lager 🙂

Legg igjen en kommentar

DELE PÅ SOSIALE MEDIER

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on skype
Share on email