…noe høres bare bedre ut på engelsk. Disse energibarene består kun av 2 baseingredienser, resten er valgfritt. Helt naturlig, uten tilsatt sukker, gluten og laktose. Veganske, sunne og gode. Enkle å lage og supre å ta med seg på farten! 

Ingredienser

  • 200 g dadler (vekt uten stein, 15-20 stk)
  • 150 g cashew
  • 50 g pistasjnøtter
  • 50 g tørket tranebær
  • Havsalt

Oppskrift

  1. Mal nøtter og dadler til en klebrig masse i en blender, foodprocessor eller med en stavmikser.  Tilsett en klype havsalt om du bruker usaltede nøtter.
  2. Hakke pistasjnøttene med en kniv. Pass på at det er litt størrelse på bitende, disse skaper «crunchfaktoren» i barene.
  3. Ha i nøttene og de tørkede tranebærene og bland sammen med dadelmassen. Trykk massen ned i en form eller boks kledd med plast og sett kjølig i minst 30 minutter. Del så opp i barer og oppbevar i kjøleskapet. Pakk de gjerne inn i matpapir så de blir enkle å ta med seg på farten.

Notater

  • Er dadlene dine veldig tørre kan du bløtlegge de i kokende vann eller varme de i mikroen før de blendes.
  • Pistasjnøttene kan droppes eller erstattes med andre nøtter.
  • Tørkede tranebær kan droppes eller erstattes med annen tørket frukt

Ps: lager du noen av oppskriftene mine? Del de gjerne på instagram! Tagg @pt_tonjemeinstad og #tonjesmuskelmat så ser jeg hva du lager 🙂

Legg igjen en kommentar

DELE PÅ SOSIALE MEDIER

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on skype
Share on email